ONTBIJTSEMINARIE : De inspectiediensten en hun bevoegdheden
Het is onvermijdelijk dat bedrijven controles krijgen van allerlei inspectiediensten. Het is echter niet altijd duidelijk voor bedrijfsleiders, financieel- en personeelsdirecteurs hoe zij met dergelijke inspecties en de betreffende inspecteurs dienen om te gaan alsook hoever de bevoegdheden van deze inspectiediensten juist reiken. En wat dan als de gerechtelijke diensten deelnemen aan het inspectiebezoek?
Om wegwijs te geraken uit de verschillende sociale en fiscale inspectiediensten alsmede de gerechtelijke diensten en hun bevoegdheden organiseert GEVACO ADVOCATEN voor de tweede maal een ontbijtseminarie waarin deze materie verder toegelicht wordt.
Voor wie?
Deze infosessie richt zich op al wie in een onderneming betrokken is bij het algemeen beleid, het financieel beleid en het personeelsbeleid: zaakvoerders, HR directeurs, managers en medewerkers, financieel directeurs.
Programma
Tijdens deze infosessie komen onder meer de volgende vragen aan bod:
- Wat is het verschil tussen de verschillende inspectiediensten?
- Welke inspecteurs kunnen bij u op bezoek komen?
- Mag men uw documenten uitpluizen?
- Heeft men de bevoegdheid om computers, laptops, smartphones e.d. te controleren en/of in beslag te nemen?
- Kan men bankrekeningen blokkeren?
- Mag men huiszoekingen uitvoeren?
- Is het bevragen van werknemers wettelijk toegelaten?
- Bent u verplicht mee te werken?
- Mag u zwijgen?
Wanneer?
Dinsdag 7 juni 2016
Ontvangst en ontbijt vanaf 8.00 uur
Infosessie van 9.00 – 11.00 uur
Waar?
Kantoren van GEVACO ADVOCATEN, Paalsesteenweg 81, 3580 Beringen
Inschrijven
[email protected] (met vermelding van aantal personen)